Echografie Nijmegen

Echografie is een beeldvormend onderzoek, dat gebruikt wordt om de oorzaak van (pijn)klachten van bijvoorbeeld pezen, spieren en gewrichtsbanden op te sporen.

Fysiotherapie en echografie

De fysiotherapeut gebruikt het maken van een echo naast het reguliere onderzoek, als aanvullend onderzoek . Met een echo kan de fysiotherapeut namelijk snel en duidelijk bepalen wat de pijn veroorzaakt en waar die oorzaak zit. Door de echografie en het functieonderzoek kan hij een goed behandelplan voor uw blessure maken.

De fysiotherapeut kan het maken van een echo gebruiken bij:

• Spierblessures
  • Peesblessures (bijvoorbeeld bij een gescheurde pees of bij een verkalking)
  • Slijmbeursontstekingen
  • Verrekking of scheuring van gewrichtskapsel of banden
  • Onderzoek naar cystes

Hoe werkt echografie?

De fysiotherapeut gaat met de echokop met een gel erop over het lichaamsdeel waar u klachten hebt. Op het scherm wordt het onderzochte gebied in beeld gebracht. Het onderzoek met het maken van een echo duurt maximaal een half uur. Het is niet pijnlijk en niet schadelijk voor het lichaam. De fysiotherapeut bespreekt direct de uitslag van het onderzoek, zodat meteen een behandelplan op maat opgesteld kan worden.

Kosten

Er zijn geen extra kosten verbonden aan het maken van een echo, het maakt onderdeel uit van de reguliere fysiotherapiebehandeling. Plan direct een afspraak in bij onze praktijk in Nijmegen.

Onze echografie-fysiotherapeuten: Edwin Veldkamp en Fatos Khalfallah

Echografie op de enkel van een persoon door de fysiotherapeut

Ook een klacht waar u vanaf wilt?

Bel met onze praktijk voor meer informatie en het maken van een afspraak.
Of meld u online aan, dan bellen wij u terug.