Peesklachten? EPTE!

De nieuwste behandelmethode voor spier- en peesklachten!

Wat is EPTE

EPTE is een nieuwe behandelmethode voor pijnklachten aan pezen en spieren.  In zuid Europa is de behandeling met EPTE al zeer populair; voetbalclubs als Madrid en Roma maken er gebruik van.

Hoe EPTE werkt

Bij EPTE wordt onder echogeleide een dunne naald ingebracht rechtstreeks in de pijnlocatie. Dit gaat zeer nauwkeurig en u kunt meekijken op het echoscherm. Wanneer de naald op de juiste locatie is aangebracht, wordt er een lichte stroom doorheen geleid. De hoeveelheid stroom en de intensiteit worden tijdens de behandeling constant aangepast voor het beste behandelresultaat.

EPTE is bewezen effectief bij het verbeteren van de stofwisseling in de cel. Het bevordert het lichaamseigen herstelvermogen direct op de plek waar dat nodig is! Een EPTE-behandeling is nauwelijks pijnlijk. De naald is zeer dun en alleen het probleemgebied wordt behandeld.

Bij welke klachten is EPTE effectief?

EPTE is zeer effectief bij (chronisch) ontstoken pezen. Peesontsteking veroorzaakt vaak langdurige pijn en beperkingen in sport en dagelijks leven. Wanneer een ontsteking chronisch wordt, nemen de mogelijkheden tot herstel af. De lichaamseigen cellen worden “moe” en fysiologische herstelprocessen komen stil te liggen. EPTE tracht dit proces om te keren door het lichaamseigen herstelvermogen direct op de pijnlocatie te herstellen.

• Schouderpees / Supraspinatuspees klachten
  • Kniepees / Patellapees klachten
  • Achillespees ontsteking
  • Voetpijn / Fasciïtis plantaris of hielspoor
  • Tenniselleboog / Tennisarm / Epicondylitis lateralis
  • Golfelleboog / Epicondylitis medialis
  • Hamstring blessure
  • Peesklachten en pijnlijke pezen

De voordelen van EPTE nog even onder elkaar

• Nauwkeurige behandeling direct in de locatie
  • Gezond weefsel wordt ontzien
  • Precieze bepaling van de locatie door echo
  • Snel effectief, al 3-5 behandelingen minder pijn
  • De behandeling is niet pijnlijk
  • Voorkomt onnodig veel fysiotherapie behandelingen

Meer weten of een afspraak maken?

Heeft u vragen of wilt u weten wat Fysiotherapie Hatert voor u kan doen? Maak dan een afspraak! Voor een afspraak kunt u bellen met 024-3557438. Wij kunnen ook contact met u opnemen, meldt u zich dan aan via onderstaande knop.

Online aanmelden button