Slechte nachtrust? Slaap Slim!

Iedereen slaapt wel eens slecht. Dit heeft niet direct gevolgen voor de gezondheid. Maar als je langere tijd slecht slaapt neemt de vermoeidheid toe en ervaar je steeds meer beperkingen in je functioneren. Op den duur brengt het ook emoties met zich mee, zoals angst, verdriet en boosheid. Je vraagt je af: hoe moet ik er mee omgaan? Waar doe ik goed aan? Zal ik ooit weer beter slapen? Fysiotherapie Hatert in Nijmegen kan u helpen.

De gevolgen van slecht slapen

Op korte termijn kun je door slapeloosheid de volgende klachten ervaren:

• Sneller geïrriteerd en prikkelbaar
  • Sneller emotioneel
  • Vermoeidheid
  • Concentratie- en geheugenproblemen
  • Neerslachtigheid
  • Darmklachten
  • Pijnlijke spieren door verhoogde spierspanning

Op langere termijn heeft slapeloosheid grote gevolgen voor de gezondheid. Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat je een hogere kans hebt op het krijgen van een depressie, overgewicht en suikerziekte. Ook het afweersysteem werkt minder goed, waardoor iemand vatbaarder wordt voor infecties.

Een goede nachtrust is dus net zo belangrijk voor de gezondheid als bijvoorbeeld goede voeding en voldoende lichaamsbeweging.

Wat kan de fysiotherapeut voor u doen?

Onze slaapfysiotherapeuten zijn aangesloten bij Slaapslim. De behandeling is gericht op het verbeteren van uw slaap. Samen met uw SlaapSlim-fysiotherapeut werkt u aan het bereiken van uw doel en kiezen jullie welke tools u nodig heeft voor een gezond slaappatroon. U krijgt ook toegang tot een website met ondersteunende ontspanningsoefeningen, opdrachten en tips.

Onze slaapcoaches zijn:
Wilbert Razing en Marlies van Pelt

Het logo van SlaapSlim, behandeling voor mensen met slaapproblemen

Afspraak

Heeft u vragen of wilt u weten wat Fysiotherapie Hatert voor u kan doen? Maak dan een afspraak! Voor een afspraak kunt u bellen met 024-3557438 of gebruik maken van het aanmeldformulier.