50 jaar Fysio Hatert!

Dit jaar bestaan wij 50 jaar. We hebben hier uitgebreid bij stilgestaan op 9 juni j.l. met een sportieve activiteit en daarna een feest in onze praktijktuin. het was gezellig en druk, ongeveer 150 patienten, collega’s en mede-professionals uit de wijk hebben met ons het glas geheven. op naar de 100!

Stop de behandelindex voor fysiotherapeuten

De laatste weken is er in de media veel aandacht geweest voor de zogenaamde “behandelindex”. Een meetinstrument dat door zorgverzekeraars gehanteerd wordt om de doelmatigheid van fysiotherapiepraktijken te meten en sancties op te leggen als die doelmatigheid niet in orde zou zijn. Een onduidelijk en slecht meetinstrument, vinden wij als fysiotherapeut.

De uitzendingen van zorg.nu kunt u hier terugkijken. Als u ook vindt dat de behandelindex in de huidige vorm zou moeten verdwijnen, dan kunt u hier de petitie ondertekenen.

Nieuw bij Fysiotherapie Hatert: shockwave!

Vanaf januari 2016 kan je in onze praktijk ook terecht voor shockwavebehandeling. Dit is een bewezen effectieve behandeling bij klachten als schouderpijn, tennis- of golfarm, achillespeesklachten, hielpijn (hielspoor) en chronische peesontstekingen.

Met shockwavetherapie kan de oorzaak van de pijn rechtstreeks bij de oorsprong worden bestreden, zonder medicatie of chirurgie. Al na enkele behandelsessies kan resultaat worden bereikt.

Bespreek met de fysiotherapeut of shockwave ook in jouw geval zinvol is.

Valpreventiemaand!

Fit en vitaal blijven? Zo lang mogelijk zelfstandig blijven wonen? Dat willen we allemaal. Vallen is daarbij een struikelblok, zeker als je bedenkt dat de kans op vallen vanaf 65-jarige leeftijd duidelijk toeneemt!

Afgelopen weken hebben Jildis en Wilbert trainingen verzorgd voor medewerkers van de Zorggroep Zuid Gelderland. Doel van de training was het herkennen van en omgaan met valgevaarlijke situaties die zij bij hun cliënten tegenkomen.

In november start er weer een cursus “Vallen verleden tijd” in Hatert. Meer weten? Klik dan hier. Aanmelden voor de cursus kan via ons secretariaat.

Bedankbrief uit Nepal voor onze koffie-actie!

Namens Luna bedankt voor jullie bijdrage! Hartverwarmend om te zien hoe enthousiast iedereen is en hoeveel geld er in binnen gekomen, fantastisch! Van het geld dat als eerste binnen is gekomen  hebben vorige week  100 huishoudens tenten, dekens en muskietennetten gekregen. De mensen uit Bungamati is iedereen ontzettend dankbaar! Met het geld dat nog binnenkomt zullen benodigdheden worden gekocht om een schuur te bouwen zodat het voedsel droog blijft. Nogmaals  ontzettend veel dank!!

Pilot arthrosezorg

Wij nemen deel aan een onderzoek dat gedaan wordt door onder meer Zorgverzekeraar VGZ en de Sint Maartenskliniek, om de zorg voor mensen met arthrose te verbeteren. Binnenkort kunt u hier meer over vinden op deze website.